Los bericht bekijken
Oud 30 november 2009, 11:46   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Wat hebben we gisteren gegeten als vegetarier:
risottorijst gekookt in bouillon, met pompoen, kikkererwten, bloemkool, bamboe,... in cocosmelk. Gekruid met: chilipeper, zout, komijnzaad en gember.

Een veel gevariëerde maaltijd dan de klassieke vleesschotel.
Kan inderdaad best lekker zijn maar het maal lijkt mij toch zo'n typisch 'we-gooien-er-gewoon-veel-verschillende-en-liefst-ongebruikelijke-groenten-in-en-flansen-er-dan-nog-een-hoop-kruiden-en-smaken-bij-zodat-het-lekkerder-klinkt-dan-het-eigenlijk-is'-recept.

Ik ben ook een tijdje vegetarier geweest (21 jaar om precies te zijn) en dit probleem vond ik het ergste aan de meeste vegetarische recepten. Waarom moeten daar altijd 37 verschillende soorten groenten in? Je proeft er geen enkele meer van en alles verwaterd tot een brij. Nee, dan steek je beter even wat meer tijd om 1 van die groenten op een succulente manier klaar te maken en de rest te houden voor morgen. Over heel de week gezien heb je dan ook gevarieerd gegeten maar je hebt tenminste geproefd wat je gegeten hebt.

Ik vrees dat dit zo gegroeid is omdat je als vegetarier steevast de vragen krijgt over gevarieerde maaltijden en beperkte keuzes. Als tegengewicht daarvoor lijkt bij vegetariers de beweging ontstaan die vooral graag veel ingredienten gebruikt en in mindere mate kiest voor smaak.

Je eet 's morgens toch ook geen boterham met Nutella, jam, vegetarische pate, tofu-worst en pindakaas?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 november 2009 om 11:47.
BigF is offline   Met citaat antwoorden