Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2007, 23:53   #51
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn gedacht?

Ik kom uit de tijd toen we hier "maar" negen miljoen belgen hadden en onze bovenburen "maar" 12 miljoen nederlanders.

Ik heb nooit ingezien waarom die aantallen moesten worden verhoogd met één derde minstens, zoals nu blijkt.

De "vergrijzing" is een tijdelijk probleem dat een beetje politicus op een andere manier had kunnen oplossen dan door "nieuwe kindertjes" binnen te halen om voor de oudjes te zorgen!
Dit zou best gekund hebben, indien ze niet tegelijk van die (jonge) oudjes hadden verwacht dat die de helft van hun inkomen gingen afstaan aan degenen die persé moesten worden geimporteerd of voor de sociale bijdragen gezorgd voor mensen die persé zelf vijf kinderen wilden hebben.

Trouwens: de o zo nodige "import" kwam er enkel omdat ze de lonen niet wilden aanpassen aan de marktprijs: niks met vergrijzing te maken.
De huidige vergrijzingsproblematiek is dan weer exact dezelfde lapsus: de "verrijking" blijkt niet zo verrijkend te zijn en DUS is het nu maar weer eens de schuld van diezelfde leeftijdsgroep die toen hogere lonen wou.

En wat gaan ze doen met hun regiment geïmporteerde babyboomers nadat de huidige vergrijzde post WOII baby's allemaal potdood zijn?

Mijn ouders kwamen met één loon toe, ikzelf had gerust nog een derde kind gehad als ik niet had gewerkt en mijn echtgenoot van een ZO LAAG inkomen had kunnen genieten dat we wat meer sociale ondersteuning kregen.

Met de verhoging van de sociale bijdragen verlaagt het geboortecijfer las ik vandaag ergens.

Ik heb dus géén geimporteerde mensen nodig om voor mijn pensioen te zorgen, evenmin heb ik een kroost van vijf personen nodig om me op te vangen: naar het schijnt heb ik daar al helemaal ZELF voor gezorgd (heeft men me toch wijsgemaakt!).

Deze discussie heeft dan ook totaal niks vandoen met het onderwerp van deze draad: abortus toestaan of niet!

uw tunnelvisie daaromtrent spreekt boekdelen.

Misschien kan je even de abortuscijfers van de laatste jaren naast de importcijfers leggen en zien of je door het verbieden van abortus aan je beoogde 25 miljoen belgen zult geraken!
(25 miljoen = als iedereen 5 kinderen neemt, zal je er al niet ver naastzitten).
25 miljoen échte belgen?Nu, 12.5 miljoen in België, en de andere 12.5 verspreid in andere landen.Dan sta je sterk.Goed plan.
En geen import-werkvolk van doen in dat geval.Met zoveel kun je ook flinke stakingen op touw zetten, en hogere lonen afdwingen.Abortus politiek + vreemdelingen-import = de nederlaag van de arbeidersklasse tegen het groot kapitaal.De invoer van arme sloebers met een totaal andere kultuur en niet het minste politieke bewustzijn gekoppeld aan een drastische vermindering van onze eigen mankracht door middel van abortus heeft het einde van de arbeidersbewegingen veroorzaakt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden