Los bericht bekijken
Oud 6 december 2008, 19:01   #136
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Buh, als jij de rijken wilt subsidieren, dan mag dat van mij. Ik snap dat enkel niet zo goed.

Rijken subsidiëren zichzelf. Altijd en overal. Gewoon omdat zij potentieel de meeste middelen hebben om hun doel te bereiken. En hun doel is rijker worden.

Daarbij wordt inderdaad ook gebruik gemaakt van de overheid. Alle middelen zijn goed.

Maar zolang er overheid is, en dus het getal van de leden van een groep nog enige macht vertegenwoordigd, onafhankelijk van hun rijkdom, is er hoop.

Van zodra de macht van het rijk zijn en daarmee het beschikken over middelen van enkelen de macht van het getal van een groep overstijgt is er geen hoop meer. En daar wilt gij naar toe.

Een voorbeeld hoe 'de rijken' zichzelf subsidiëren en het algemeen belang zonder scrupules op de helling zetten:
De automatische index aanpassingen, bedoelt om ons allemaal de mogelijkheid tot leven te geven ondanks de prijspolitiek van een agressief kapitalisme. Misbruikt door rijk om zich nog meer te verrijken, immers, kleine lonen krijgen proportioneel niet veel toegevoegd door een indexaanpassing. Rijk daar en tegen profiteert des te meer, daaarom worden de hoogste inkomsten nog meer verhoogd (rijk kent rijk) en dat betaald zichzelf door index aanpassingen.

De markt, die zo graag een 'vrije markt' zou zijn, doet dat helemaal vrijwillig, met een heel duidelijk doel voor ogen: door de te grote loonverschillen elk norm gericht overheidsbeleid onmogelijk maken.

Elke zogenaamde mislukking van zogenaamd overheidsinmenging is te verklaren (het mislukken) door de reactie van de 'markt' te analyseren in functie van 'meer winst'.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden