Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2017, 10:45   #73
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.3017886

Francken las vanochtend ook het persbericht van Amnesty International en de kritiek daarin op Europa. Hij is het niet eens met de kritiek; Voor echte vluchtelingen zijn in de EU afspraken gemaakt rond spreiding en hervestiging, herhaalt hij. "Amnesty en andere ngo's willen 1 ding: zij willen dat alle vluchtelingen en migranten (ook economische) kunnen binnenkomen in Europa. Dat zal niet gebeuren. Daar is geen enkel draagvlak voor bij mijn Europese collega's en in België. Echte vluchtelingen vliegen we binnen. Ik doe 5 keer meer dan de vorige regering, maar we gaan geen economische migranten binnenvliegen. Zij worden toch niet erkend en worden dan illegaal. Hun agenda is die van een open border policy (open grenzen-beleid). Zij willen migratiegrenzen tot de grond afbreken en daar zal ik nooit of nooit in meegaan. Ik verschil hier 100% van mening met de ngo's."

Ten derde: het debat over de rol van de ngo's bij de reddingsoperaties, daar is nogal wat commotie over geweest. Ik stel vast dat wat de linkse Italiaanse regering op papier heeft gezet (gedragscode voor humanitaire organisaties), nog veel verder gaat dan wat ik ooit zou durven voorstellen. Dat zal een stevig debat zijn, want dat is controversieel."

"Er zijn een aantal zaken die we kunnen doen om te helpen", zegt Francken. "We hebben een fregat in de Middellandse Zee dat werkt om mensensmokkelaars op te sporen en te arresteren. De echte vluchtelingen vliegen wij ook binnen en dat is verspreid. Het probleem is dat Italië weinig echte vluchtelingen kan aanbieden, want ze moeten een erkenningsgraad hebben, gemiddeld over Europa, van meer dan 75%, dat is bijna niemand die in Italië toekomt. België doet zijn eerlijk deel, maar het overgrote deel van de mensen dat er aankomt, zijn geen echte vluchtelingen. Zij kunnen niet gespreid worden en blijven dus in Italië. We willen aan de Italiaanse regering aangeven dat we wel degelijk solidair zijn. Als er humanitaire hulp nodig zou zijn, dan zullen wij dat zeker met heel veel plezier doen voor de Italianen, zoals we dat ook voor de Grieken gedaan hebben."



Voor degenen die zich niet wensen te laten misleiden, dat Belgisch fregat is in het kader van Theo Franckens anti-verdrinkingsplan. Het dient om vluchtingen te redden en naar de EU te smokkelen.
Durf jij je nog MENS noemen als je voorstander bent van het laten verdrinken van mensen terwijl je er bij staat????????????? Er is ooit iemand geweest die bepaalde mensen niet graag zag en daar ovens voor gebruikte.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden