Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2018, 07:11   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is en blijft een moeilijke oefening.
Als dit dagelijks gedaan wordt, dan zullen ze misschien niet meer terugkeren.
Het leger lijkt me een goede optie indien met de opgepakte mag repatriëren.
Het is -en blijft zoals u volledig terecht schrijft: 'een moeilijke oefening'

Of blijft men (politici) er een moeilijke oefening van maken omp de één of andere duistere reden?

Een gedwongen verplaatsing naar de landen waar ze vandaan gekomen zijn lijkt mij de beste optie maar dat klinkt bij de meeste mensen als 'deportatie' in de oren en juist dat woord 'deportatie' haalde in een ver verleden een slechte naam in huis.

Gewoon niet meer toelaten, grenzen sluiten.

Zijn er in de EU andere lidstaten die het allemaal nog niet zo zwartgallig inzien dan is de tijd gekomen om de EU te verlaten?

En dan is er een bepaalde kleine groep die met vlag -en wimpel gaat staan zwaaien dat diegenen die de aangezwommen komenden willen deporteren eigenlijk allemaal racisten zijn.

Wat die bende vaandelzwaaiers in dat geval vergeet is dat juist die groep die ze terug willen sturen de asielzoekers en anderen juist begaan zijn met onze eigen veiligheid en die van onze kinderen en kleinkinderen.

Maar dat blijft die kleine verwarde groep vaandelzwaaiers (die borden waar men de asielzoekers en andere op uitnodigt bedoel ik) nog steeds niet te begrijpen.

p.s.

„Bootsmigranten“ wollen nicht nach Tunesien: Viel Geld an Schlepper bezahlt, um nach Europa gebracht zu werden

Zeebrugge is inbraken beu, inwoners willen heft in eigen handen nemen tegen illegalen. “Doe dat niet”, vraagt politie

Citaat:
De inwoners van Zeebrugge maken zich grote zorgen over het stijgende aantal inbraken in auto’s en mobilhomes. “Het werk van transmigranten. Tijd om het heft in eigen handen te nemen”, klinkt het steeds luider. Bij de politie van Brugge roepen ze op tot kalmte. “Als mensen iets verdachts zien, moeten ze eerst ons bellen.”

Wat doe je als je op een zonnige dag een groepje transmigranten ziet slapen in een speeltuin of in de schaduw van de plaatselijke kerk? Meest logische antwoord: de wenkbrauwen fronsen en je afvragen wat ze daar liggen doen. Niet zo in Zeebrugge. Daar kijken ze al lang niet meer op van een illegaal die op een publieke plaats ligt te rusten. De voorbije twee jaar maakten ze daar al quasi alles mee. Toch steekt het ongenoegen de voorbije dagen opnieuw de kop op.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juli 2018 om 07:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden