Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2016, 23:33   #61
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nog een tip voor de mannen onder ons :

Scheerapparaten zijn vaak zéér duur en ik heb er nog geen enkele goede aangetroffen. Ik heb nog zo'n toestelletje van Philips liggen waarvan ik zelfs nog de koppen had laten vernieuwen, maar het scheerresultaat bleef bedroevend (allesbehalve glad!).
Een scheerapparaat scheert niet zo glad en dien je elke dag te gebruiken voor goed resultaat (bij mij toch). Ik heb sinds kort een Philips die je met scheergel kan gebruiken. Ben ik wel tevreden van. Uiteraard moet je zien wat het beste is voor jezelf. Ik scheer liever met een apparaat 's ochtends om mij niet te snijden als ik half wakker ben.

Citaat:
Ook scheermesjes zijn er in alle vormen en maten, maar de beste ervaring heb ik nog altijd met 2-bladige mesjes. Meerbladige mesjes werken enkel op gladde oppervlakken zoals de wangen, maar kunnen niet goed bij haartjes op de keel. 2-bladige mesjes zijn veel goedkoper, en ze gaan even lang mee!
De huid van je keel trek je toch gewoon effe strak zodat het wel een goed resultaat oplevert? Ik heb het beste resultaat met 3 mesjes. Twee moet ik "herbeginnen". 4 is zijn meerwaarde niet waard bij mij.

Citaat:
Wat het elektrisch "scheren" betreft ben ik inmiddels overgeschakeld naar de Braun Silk-épil 1 (Vandenborre). Die snijdt de haartjes niet af, maar trekt de haartjes uit het gezicht (= epileren) waardoor ze ook langer wegblijven. In het begin was dat pijnlijk, maar eens de gewoonte er is, voel je er niks meer van! Hardnekkige stoppels en zwarte puntjes kan je nadien verwijderen met het pincet. Ik ben sindsdien altijd snel en uiterst proper geschoren en zit niet meer te klooien met mesjes die vooral veel snijwonden opleveren.
Dat is een alternatief en je haartjes zullen ook dunner worden waardoor na verloop van tijd het dus minder pijnlijk is Beetje hetzelfde als waxen.

Niet aan te raden voor mensen zoals ik waarbij waxen voor roodheid zorgt en ontstoken haarzakjes (puntjes/bobbeltjes op je huid). Zeker op je gezicht is dat niet voor iedereen weg gelegd (gevoelige zone).

Citaat:
Ook dingen zoals preshave en aftershave zijn pure geldklopperij die je niet nodig hebt.
Scheergel en aftershave (een voedende aftershave zonder alcohol! of gezichtscreme) is voor mijn huidtype noodzakelijk als ik geen jeuk en irritatie wens te krijgen.

Zo te zien heb jij een huidtype dat heel erg veel kan verdragen. Ik zou het zeker niet aan iedereen aanbevelen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden