Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2016, 19:34   #73
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.452
Standaard

Inzake Shoe Discount, merk Trend One.
Vandaag iets opmerkelijks: zag in solden (40 cent) een paar Trend One.
Een soort uit de kluiten gewassen model / bottine, zolen van 6 cm naar 4 cm dik aan tip, in één stuk gegoten(?). Zo te zien weinig gedragen. Zat nogal wat stof in. Zachte, wattige textiel gaas / binnenbekleding.
Normaal, als er niks van onderdelen / demonteerbaar aan zit, wil ik zelfs voor 40 cent niet kopen. Brol is brol, en moest ik ze willen doorverkopen dan wil ik ook geen brol verkopen, en ik zit dan enkel met afval.
Maar daar ze er nogal 'zot' (type olifanten) uitzagen kocht ik ze toch.
Binnenin zat een prijsetiket, zwarte tekst (leken op reeks cijfer) was moeilijk leesbaar, maar prijs was wel duidelijk: 32,95 €. Er stond nog een ander, kleiner geschreven getal op, maar er in de winkel niet beter naar gekeken.
Thuis deed ik dat wel, en dat kleiner getal bleek ook een prijs 1329 Bef.
Dat trok mijn aandacht, want dat betekende dat de schoenen meer dan 10 jaar oud zouden zijn.
En inderdaad, nadat ik het etiket er intact uit had gepeuterd, stonden er cijfers op waarvan de laatste een datumformaat hadden, wijzend op jaartal 2002. Wat best kan, want het is dan dat de Euro werd ingevoerd, en de Bef afgevoerd, en de dubbele notatie tijdens de overgang.
Deze Trend One schoenen zijn dus 14 jaar oud.

Ik heb ze eens goed bekeken. Erop zitten wrijven, met een schaar een beetje prikken, en raar maar waar, het materiaal gaf geen krimp. Geen idee of het leder is, maar de buitenbekleding was in plaats van een velletje iets meer dan 1 mm dik, en gestikt met dikke sterke draad. Zelfs een ovaal gestikt achteraan rond een Trend One logo. Bij velletjes / spuitrubber pogen ze zo weinig mogelijk te stikken, of erg fijne draad te gebruiken, ze weten dat het een velletje is en gaatjes het nog brozer gaan maken.
Het kan kunstleder / skai zijn, maar wat het ook is, het is stevig.
Ze zien er zelfs in hun geheel echt degelijk uit, vooral als je in gedachten houdt dat ze minstens 14 jaar oud moeten zijn.

Blijkbaar, bestaat Trend One al > 14 jaar.
En blijkbaar was Trend One ooit kwaliteit.
Nu alleszins niet meer. De prijs die op het etiket stond ligt ongeveer in dezelfde lijn als de prijs nu.
Alleen, vroeger had je er kwaliteit voor, nu heb je er brol voor.
Zo zie je: quasi gelijke prijs, Shoe Discount kon 14 jaar lang tegen hun klanten zeggen dat ze de prijzen niet verhogen, en het zou nog waar geweest zijn ook.
Maar eigenlijk zijn ze stiekem goedkopere / brol materialen beginnen gebruiken. Prijs idem, kost niet. Wegens het vlugger moeten weggooien / vervangen.
Ik denk dat dit een klassieker is, van toepassing op veel producten.
En de dievenbende die we kennen als Overheid, ziet X jaar lang dezelfde prijs, geen indexaanpassing, geen compenserende loonsverhoging.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden