Los bericht bekijken
Oud 17 november 2016, 13:39   #62
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht


Ik dacht dat het 2006 was, blijkt het 2008 geweest te zijn, maar het gaat om dezelfde staking die alleen door tijdelijken werd gedragen opgehitst door commie Colebunders.
Tot hun grote spijt werd het referendum om terug aan het werk te gaan met een overgrote meerderheid aangenomen.
De belofte dat 200 tijdelijken een vast kontrakt zouden krijgen hebben ze een jaar later ook ingetrokken toen de overgrote meerderheid al lang niet meer nodig was.

Uit uw artikel.

Citaat:
Maar een echte grote opslag is van '91 geleden. Als ik mijn loonbrief vergelijk met die van tien jaar geleden, zie ik weinig verschil. Maar ondertussen is alles wel veel duurder geworden.”
Er kwamen dus alleen index verhogingen en afgesproken loonsverhogingen


En zoals ik schreef een eenmalige en tijdelijke vergoeding naar aanleiding van die staking, van 2 maximaal 3 dagen die zo goed als alleen door tijdelijken gedragen werd. Ford werknemers wisten immers goed genoeg dat ze in 2003 door het oog van de naald gekropen waren op enkelen na die nooit genoeg hadden, hebben.


Citaat:
21/01/2008
De 6.000 arbeiders bij autobouwer Ford in Genk hebben hebben het ontwerpakkoord goedgekeurd. In totaal stemde 71 procent van de werknemers voor het akkoord. Daarmee is de staking voorbij. De productie bij Ford Genk wordt rond 18 uur opgestart.
Het ontwerpakkoord voorziet in een verlaging van de werkdruk, vaste contracten voor de tijdelijke werknemers en de verhoging van de koopkracht door de toekenning van een eenmalige bruto premie.
Maar je mag altijd je bewering aantonen dat met stakingen er hogere lonen werden afgedwongen sinds 1990 tot 2012.

Laatst gewijzigd door dpg : 17 november 2016 om 13:52.
dpg is offline   Met citaat antwoorden