Los bericht bekijken
Oud 6 april 2021, 16:28   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Abortus is een detail in een partijprogramma. Zeker op economisch vlak, nemen ze de plaats in die VLD vroeger innam.

N-VA is trouwens helemaal geen tegenstander van abortus. Men moet sowieso ergens een (arbitraire) grens trekken en ik kan begrijpen dat sommigen 18 weken te veel vinden.

En volgens mij is het bij N-VA dan ook nog eerder een standpunt uit strategische overwegingen dan vanuit overtuiging (i.t.t. CD&V).

Ik heb niet de gewoonte van veel belang te hechten aan de retoriek die partijen in hun programma's schrijven.
Wat telt, is wat de partijtop als lijn uitzet,welke initiatieven zij neemt, welke voorstellen zij doen en welke voorstellen zij proberen te torpederen in het parlement.

N-VA heeft zich in dit levensbeschouwelijk dossier in het kamp van het conservatisme en het Nieuw Ethisch Reveil ingeschreven. Dat lijkt me onmiskenbaar.

Dat BDW vroeg of laat een poging gaat doen om heel de santeboekiek van CD&V te incorporeren lijkt me duidelijk en zelfs logisch. Maar hoe ze zich hier in de hoek van de tsjeven gezet hebben is ongezien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden