Los bericht bekijken
Oud 21 september 2012, 14:19   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart zaken. Onbewust of bewust? Het rabbijns jodendom verschilt immers op allerlei zaken van het oorspronkelijke godsdienst van de Joden zoals ze geopenbaard werd.
U blijft hardnekkig bij steeds maar dezelfde leugen hangen. We hebben dat thema hier reeds eerder bediscussieerd i.v.m. de Tempeloffers en ik heb u toen met ettelijke citaten uit de Profeten duidelijk aangetoond dat u er volstrekt naast zat. Eigenlijk is het potsierlijk. Mag ik uw aandacht vestigen op het zeer deskundige katholieke Institut Biblique de Jérusalem vestigen? Deze instelling heeft zeer goede contacten met het Rabbijns Judaïsme en houd er volstrekt niet de mening op na die hier cultiveert. Het is dergelijk soort enge visie die in het verleden bij de Joden veel leed heeft veroorzaakt. Het soort katholicisme dat u huldigt sluit eigenlijk aan bij hetgeen eeuwen terug gebeurde en waarbij de Joden voor de keuze werden gesteld: ofwel zich bekeren tot het (katholiek) Christendom (zoniet brandstapel); ofwel verbannen worden. Gelukkig zijn er heel wat andere Christenen die uw visie niet delen. Wat mij als Noachiet toch enigszins gerust stelt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden