Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2009, 00:38   #530
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Een mooi keurig land met strak afgelijnde bouwarchitectuur en calvinistische normen en waarden.
Ok, ieder zijn Nederland dan maar, ten eerste architectuur is gewoon smaak en ten tweede ik ben persoonlijk van huis uit katholiek opgevoed, hoewel ik niet ontken dat het calvinisme zijn invloed heeft gehad op wat Nederland nu is (om het in het engels te zeggen: for better or for worse) heb ik er dus, in tegenstelling tot blijkbaar u, geen emotionele band mee. Vergeet verder niet dat protestanten en katholieken uit deze contreien ook wel wat delen. Het is misschien wel beter om van Nederlandse (politiek-incorrect? autochtone) waarden en normen te spreken. Jazeker, er zijn gelukkig ook verschillen tussen Nederlandse katholieken en protestanten, en beide groepen zijn daar om eigen redenen ook blij om, maar er zijn ook zaken die we dan weer delen. Die gedeelde normen en waarden, die kan men koesteren, maar daar hoort ook bij dat iedere groep naast deze gemeenschappelijke normen en waarden ook kan en (binnen redelijkheid en de wet) mag afwijken.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden