Los bericht bekijken
Oud 3 december 2022, 20:54   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wie zegt dat dat niet is wat deze studies laten zien? Een dergelijke snelle verandering in wereldwijde metingen, dat zou heel goed het gevolg kunnen zijn van iets dat wij zelf veroorzaakt hebben, een van de vele vormen van vervuiling bijvoorbeeld. Hormonen uit de pil in het drinkwater, PFAS, bestrijdingsmiddelen die ook aan insectensterfte gekoppeld worden, microplastics, zware metalen, of iets waarvan we nog helemaal niet goed doorhebben dat het schadelijk kan zijn. En omdat we nog geen idee hebben waardoor het komt hebben we ook geen idee of de oorzaak op dit moment afneemt of juist alleen maar erger wordt...
Ik ben veel optimistischer en ik beschouw de mens als de finale transitiesoort van de eerste fase van de evolutie, namelijk de biologische "trial-and-error" evolutie, naar de "intelligent design" evolutie van machines. Ik denk dat wij het eindpunt zijn van de eerste fase, en wij voldoende intelligentie hebben aan de dag gelegd, om nu aan intelligent ontwerp te doen voor de tweede fase van de evolutie. De biosfeer die diende om ons te maken, en wij die dienden om machines te maken die intelligent genoeg zijn om het van hier af aan over te nemen, mag nu opgedoekt worden. Het was het "ei" van de intelligente machines, en het ei staat, via ons, op het punt om uit te komen. Nog een 100-200 jaar.

Het alternatief is om elkaar massief te vernietigen, en terug naar 100 000 jaar geleden of zo te gaan, om het laatste leuke deel nog eens over te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2022 om 20:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden