Discussie: Geloofwaardigheid
Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2007, 17:18   #1
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard Geloofwaardigheid

Geachte heer Dedecker,

Met veel belangstelling heb ik (vanuit het buitenland weliswaar) uw omzwervingen gevolgd. Met de NVA had u de kans een rechts Vlaams en economisch liberaal alternatief uit te bouwen. Om welgekende redenen is dat er niet van gekomen. Vervolgens richt u een eigen partij op. Luttele weken later komt u op uw beslissing 'nooit' met het Belang samen te gaan terug.

Mijn vraag is tweeërlei.

1) Hoe geloofwaardig is het voortbestaan van uw partij als u voor de eerste verkiezing al te kennen geeft niet langer uitsluit met het Belang samen te werken mochten de resultaten tegen vallen. Heel bemoedigend voor de 'nuttige idioten' die uw affiches gaan kleven edm. is dit niet.

2) Hoe geloofwaardig is uw partijprogramma? Als ik het goed begrepen heb is de belangrijkste pijler in uw programma de sociaal-economische (corrigeer mij als ik dit fout heb). Met name wilt u (zo leert een diagonale lezing van uw partijprogramma mij) een werkelijke lastenverlaging doorvoeren. De belastingsdruk van 47 naar 40% brengen én vennootschapsbelasting verlagen. Waarom denkt u dat u dit wel gaat kunnen realiseren waar de VLD dat niet kon, gelet op de politieke structuur in België waarbij een regering door menig partij (niet in het minst de PS) gevormd wordt? Bovendien: heeft u een minimumprogramma dat u zeker wilt uitvoeren als u in een meerderheid stapt?
MaXiMuS is offline