Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2018, 13:16   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Probeer hem eens op je telefoon te luisteren BigF, zonder oortjes. Daar zit minder bas in, dan hoor je misschien Yanny. Misschien moet ik eens een goede speaker zoeken en de bas op maximum draaien, dan hoor ik misschien Laurel.
Ik kan misschien ook eens proberen ze door een gitaarversterker te sturen en dan te luisteren. Mits flink wat overdrive en een kwak reverb hoor ik dan misschien ook wel iets anders...

Wat ik vooral niet begrijp is hoe je de laatste Y in Yanny kan horen in een woord als Laurel, waar niet eens een ie-klank in zit...

Citaat:
Dat nieuwe fragment zal wel hetzelfde werken, twee opnames op verschillende frequenties, ik hoor namelijk ook hier de andere optie dan wat jij hoort, green needle (of met veel fantasie misschien iets wat erop lijkt, maar duidelijk drie lettergrepen).
Hetzelfde hier: geen idee hoe ik ooit de ie-klank in needle ga horen terwijl ik nu zeer duidelijk de o-klank van storm hoor.

Is het dan gewoon allemaal terug te brengen op het feit dat mensen tegenwoordig geluid afspelen door de meest crappy luidsprekers/oortjes?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden