Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2011, 00:26   #46
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Sorry, bgf, maar de cijfers spreken je tegen. Die treinen met een type 23 zijn wel vaak te laat, omdat ze te weinig kracht hebben om snel aan te zetten, en een lagere maximumsnelheid hebben (130 km/h). De meeste treinpaden zijn tegenwoordig voor 160 km/h.
De 21-en zijn ook te zwak, zeker voor de zware M6-en. Ze hadden nooit die locomotieven mogen gebruiken voor die dubbeldekkers, maar goed, ze hebben het wel gedaan. An sich zijn het niet zo'n slechte locs, hoor, maar niet gebouwd voor zware treinen die snel moeten kunnen optrekken. En bovendien is het niet vanzelfsprekend om de primitieve electronica van de loc met de moderne electronica van de M6-en te laten communiceren. Eigenlijk had met best dubbeldekmotorstellen gekocht, maar die hadden niet besteld kunnen worden bij Bombardier in Brugge. Rijtuigen wel.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden