Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2017, 07:35   #176
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb de wetenschap afgezworen dus daar zullen we alleszins geen problemen ondervinden. Ik ben niet gebonden aan de bijbel. De bijbel is een basisboek om later op verder te bouwen. De tegenstrijdigheden buiten de bijbel tonen mij een andere Jezus dan het NT mij tonen wilt. Daarmee ontken ik de waarheidsgetrouwheid van het NT niet. Maar ik fusioneer dat met een boel astrologie. Het kan alle kanten op en dat maakt het zo fascinerend voor me... Anderen pinnen zich vast op wat enkele gediplomeerde schrijvers daarover denken en blijven steken in hun overtuiging. Ik blijf zoeken en aftasten. Al zoek ik heel wat minder hedendaags.
Gisteren laat zag ik aan de overkant van de straat iemand die kennelijk wat verloren was. Na een tijd steek ik m'n straat over en vraag hem of ik kan helpen en wat hij naar op zoek was. " ik heb mijn autosleutel laten vallen" zei hij. " Ben je zeker dat je die hier heb laten vallen ? " vroeg ik. " Nee " zei de man, " aan de overkant naast die geparkeerde auto". " Waarom kom je hier dan zoeken " vroeg ik. Antwoordde hij : " Aan de overkant is het te donker en hier zie ik beter onder de straatverlichting ".

Laatst gewijzigd door Aton : 6 mei 2017 om 07:38.
Aton is offline   Met citaat antwoorden