Los bericht bekijken
Oud 10 december 2016, 14:51   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Mooie post harrie, ik denk grotendeels gelijkaardig.
Ik hoop evenwel dat de hardste lessen niet nodig zullen zijn.
Ik hoop dat we met de halfharde lessen (die nu reeds volop gegeven worden voor wie ze wil aanvaarden) het bewustzijn voldoende kunnen vormen om niet de hele weg naar beneden te moeten afleggen, … de lijn is al getrokken, het volstaat om te kijken naar waar ze leidt om bewust te worden.
Het is inderdaad te hopen dat het nog net goed zal gaan en de rampen niet al te groot zullen zijn.
Citaat:
Over techniek en wetenschap.
Een stokje ronddraaien om vuur te maken is ook al techniek en wetenschap.
Zou het van toen al fout gegaan zijn?
Als iemand zijn vingers heeft gebrand, dan wel.
Aan al het goede valt altijd wel weer wat slechts te bedenken.
Citaat:
Het was één van die eerste dingen waarmee we ons afscheiden van het dierenRIJK en verwerden tot het mensDOM.
Nu, de mensen zijn niet alleen dom, maar ook zeker zeer knap.
Die twee gaan altijd samen, zoals dag en nacht.
Citaat:
Toch wel één van die wonderlijke gebeurtenissen die ons afscheiden van de rest van het ons omringende leven.
Werk van god, de duivel, of gewoon evolutie?
Alle drie tezamen.
Citaat:
Wie zal het zeggen?
Persoonlijk zeg ik dat ik het niet weet en dat ik het waarschijnlijk ook nooit zal weten.
Ik laat het dan ook doorgaans maar terzijde liggen omdat ik hier waarschijnlijk toch geen vooruitgang kan boeken.
Ik moet ook bekennen dat ik iemand geworden ben die veel van de vruchten van wetenschap en techniek wel kan smaken en hoop dan ook dat we niet alles meteen maar op de schroothoop moeten gooien.
Mijn atoomtheorie is een verdere ontwikkeling van de wetenschap.



vertaling: de evolutie gebeurde niet door simpele natuurwetten, maar is gecreëerd door de super-intelligente microwezentjes, die de ware goden zijn.
atoom, micro-wezentje

Citaat:


Ik denk dat veel van die dingen er best mogen wezen, maar dat ze wel gecompenseerd moeten worden met de nodige wijsheid.
Ik denk dat we die wijsheid ook zelf moeten zien te vinden, hetgeen zeker niet gemakkelijk is.
Het is gemakkelijker te zeggen dat alle onbetwistbare wijsheid terug te vinden in één of ander boek.

Ik kan je aanraden mijn nieuwe bijbel eens te lezen.
Link staat onderaan.
Citaat:
Misschien is dat ook wel zo, maar dan lijkt het bij de interpretatie toch altijd te ontaarden, dus terug naar af.
Dus misschien maar beter een poging ondernemen om zelf op zoek te gaan naar wat die zo broodnodige wijsheid inhoudt?
Men kan zich daarbij uiteraard laten inspireren door de vele geschriften, getuigenissen, verhalen, ervaringen, dromen, …. die terug te vinden zijn of ons overkomen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden