Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2017, 12:12   #5
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
... Onmoedigen van buitenlands vrachtverkeer dat zorgt voor het merendeel van de miserie op de weg.
Dat wilden ze met hun kilometerheffing doen maar het is en blijft een belachelijk laag bedrag. Plus het heeft veel meer sluipverkeer gegeven en het is volledig fiscaal in te brengen. Dus de huidige kilometerheffing is voor veel transportbedrijven een financieel nieuwsjaarcadeau geworden in plaats van een belasting. Bijkomend probleem is dat een P-RO-BG chauffeur voor enkele euro's per uur rijdt. Het halen van hun rijbewijs is in hun landen een lachertje. De meesten kunnen zelfs hun oplegger niet deftig achteruit aan een kade plaatsen. Ze kunnen nog niet gewoon achteruit rijden

Wat mij al langer is opgemerkt : rij ergens in NL (Eindhoven) en alle vrachtwagens blijven mooi achter elkaar en rijden 80 km/uur. Ze laten voldoende afstand en laten wagens invoegen waar nodig. Kortom ze rijden zoals het van hun verwacht wordt en respecteren daar nauwlettend de verkeersregels. Kom je dan in B dan vlammen ze elkaar voorbij, gebruiken geen richtingaanwijzers en ze zouden je nog van de weg duwen. Zelfs bij hevig regenweer trekken ze zich geen bal van de verkeerswetgeving aan. Die NL-chauffeurs lachen gewoon met de Belgen en kijken op ons neer.

En dringend een wetgeving op het plaatsen en gebruiken van al die discobarlichten. Tientallen lampen hangen aan hun trekkers. Tof als je 's nachts zo iemand als tegenligger krijgt en die daar constant met enkele duizenden watts aan lichten zit te flashen. En dan die tientallen lampjes rondom in alle kleuren van de regenboog? Wat ik mij ook afvraag is de wettelijkheid van blauwe lichten op het dashboard te hebben? OK ze branden gewoon maar het is wel hatelijk. Natuurlijk doen ze dit expres, blauw licht = politie = afschrikmiddel voor andere weggebruikers. Zo'n klootzakken zijn ze wel, de vrachtwagenchauffeurs! Op nummer één van ergernis op de -vooral- autosnelwegen : vrachtwagens die elkaar zitten te inhalen en totaal geen respect hebben voor andere weggebruikers.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden