Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2007, 22:52   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
De vraag "Wil je werken?" is even inhoudsloos als de vraag "Wil je een Rolls Royce?". De vraag is: "Aan welke prijs?". Als je mij vraagt of ik een Rolls wil, zal ik ook ja antwoorden, in de veronderstelling dat je hem gratis aanbiedt.

Dat iemand bereid is te werken tegen minstens 1200 euro per maand maakt hem nog niet "onvrijwillig werkloos" als niemand zoveel wil bieden voor zijn diensten.
Nogmaals, je kennis van de economie is in de negentiende eeuw blijven steken en je hebt duidelijk de General Theory van Keynes niet gelezen. Daarin definieert hij heel precies het concept "werkloosheid": aan het evenwichtsmarktloon blijft er toch een onevenwicht tussen vraag en aanbod.

In de realiteit stelt men nu eenmaal vast dat werkloosheid bestaat, en dat de mythes van neoklassieken en Oostenrijkers over de "arbeidsmarkt" wereldvreemde constructies zijn.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline