Discussie: Seksisme
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2018, 11:50   #204
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat noemen ze toch identiteitspolitiek?
Identiteitspolitiek is iets voor rechts, hoor. Neem nu de partijnamen al: "Vlaams Belang" --> als je een Vlaming bent, moet je dus VB stemmen. De N-VA heeft ook de mond vol over "identiteit" en zij zeggen dan weer dat zij de échte verdedigers zijn van "dé Vlaming".

Links staat voor emancipatie. Ik ben een blanke man, maar dat maakt voor mij niet uit want linkse politiek wordt bedreven vanuit algemeen geldende rechtvaardigheidsprincipes, niet vanuit je identiteit. Wanneer vrouwen seksistisch geweld ondergaan, dan voel ik mij als mens ook aangesproken.

Volgens de identiteitspolitiek zou ik de daders moeten steunen om de stupide reden dat de daders en ik een mannelijke genderidentiteit delen. Dat is toch van de pot gerukt: die klootzakken hebben toch nooit iets voor mij gedaan? Waarom zou ik hen dan moeten verdedigen wanneer dat ze hun en mijn medemensen zoveel pijn hebben gedaan?

Er zijn trouwens ook vrouwen als Catherine Deneuve die de aangeklaagde daders van #metoo gaan verdedigen. Dat is trouwens een rijke Franse traditie, van DSK tot Polanski... Veel prominente Fransen als ex-premier Manuel Valls verdedigen graag verkrachters.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 februari 2018 om 11:51.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden