Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2016, 19:44   #109
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Proficiat.
Dank oe wel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Niet als je dingen gaat kopen met het oog op gebruik waar het niet voor bestemd is.
Ik zei, en u quote:
"Etiket aan kledij (de % materialen) is nog de beste referentie."
Hoezo gebruik niet binnen... bestemming?
Etiket van kledij vermeldt de materialen.
De eigenschappen van de materialen kennen, is de eigenschappen van de kledij kennen. Zoals reeds gezegd: bvb nat katoen heeft de heeft de helft van de vezelsterkte verloren (en scheurt dan 2 keer zo rap), terwijl bvb de polyestervezel bij nat even sterk blijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Schoenen die te groot zijn, zijn zowat even hard te vermijden als schoenen die te klein zijn.
Maar bon, jij je ding uiteraard. Wellicht geeuw je dan wat minder.
Dat is niet waar, te grote schoenen kunnen verkleind worden met inlegzolen en / of tipvullers (ben dat al genoeg tegengekomen).
Omgekeerd daarentegen, te kleine schoenen vergroten, gaat zeker al niet met brol (de schoenspanners scheuren die gewoon kapot) en zelfs bij leder blijft het nu eenmaal uitrekken en dus dunner worden.
Uw "even hard" is dus fout.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Euh nee, materialen alleen bepalen de degelijkheid niet.
Goeie materialen die slecht geprocessed zijn, zijn waardeloos.
Goeie materialen die goed geprocessed zijn, maar doe voor verkeerde doeleinden worden gebruikt, zijn waardeloos.
"Geprocessed"?
Dat is iets dat u hier toevoegt. Een vezel is een vezel. Als u een polyester T-shirt in de vlam houdt dan worden de vezels brosse smeltkroezen. Het zijn niet materialen die "slecht verwerkt" zijn, maar producten die slecht gemaakt kunnen zijn, bvb slecht samengenaaid enz.
Maar dat is even goed te zien als het etiket in de kledij lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Als goed materiaal je enige richtlijn is, dan is het wellicht een idee om je te beperken tot jutezakken.
Banee, ik draag kledij van polyester, nylon, scheerwol, lycra. Katoen, linnen, viscose laat ik links liggen.
Keuze genoeg met mijn "richtlijn".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nee, je hebt opgesomd waarom katoen brol is als je het gebruikt voor dingen waar het niet voor dient. Good riddance.
Allez, een quiz.
Vul aan:
Een katoenen T-shirt mag niet gebruikt worden voor...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ga eens effectief bij een baas kijken waarom hij aan zijn personeel sowieso katoenen kledij als bijvoorbeeld t-shirts geeft, en geen polyester/polyamide t-shirts.
Maar ik heb dat gedaan!
Katoenen hebben de laagste prijs.
Hoe meer katoen hoe goedkoper.
Aan de KOST ontsnapt hij, omdat de t-shirts niet gewassen worden door het bedrijf, en ze ook gerantsoeneerd zijn (X per jaar).
De werkkledij (broek en vest) daarentegen, die KOST heeft hij wel. En dus zit er, naast katoen, een % pol[quote=Drosamadaris;8169014]yester in.
Zie meneer of mevrouw Drosamadaris, bij deze is het verschil tussen PRIJS en KOST nog eens geillustreerd.
Een extra voorbeeldje: rolmeters. Er waren 3 modellen. Goedkoop, middel, duur. Deze met de laagste KOST was de middel. Snappiesnappiesnap, de gekke krokodil?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ga ook vooral eens praten met de weinige mensen die toch d?*t van hun baas krijgen en hoe tevreden ze daarover zijn.
Veel mensen. Weinig mensen. Meet u dat met een blokliniaal of met een rolmeter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je beklaagt je de kwaliteit die je daar vindt, maar tegelijk wil je er wle blijven gaan... Beetje bizar maar goed.
Dat is gewoon liegen, Drosamadaris. Ik heb niet gezegd dat de okkazies die ik tegenkom "daar" allemaal zo zijn. Het tegendeel is waar, en wordt ook steeds "waarder". Omdat ik de brol leerde herkennen als dusdanig, en NIET koop. Hetzelfde doel als mijn draadje hier, volgt u nog?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden