Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2016, 07:32   #111
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zei, en u quote:
"Etiket aan kledij (de % materialen) is nog de beste referentie."
Hoezo gebruik niet binnen... bestemming?
Etiket van kledij vermeldt de materialen.
De eigenschappen van de materialen kennen, is de eigenschappen van de kledij kennen. Zoals reeds gezegd: bvb nat katoen heeft de heeft de helft van de vezelsterkte verloren (en scheurt dan 2 keer zo rap), terwijl bvb de polyestervezel bij nat even sterk blijft.
Mooi, maar dan blijft er het probleem van gebruik buiten datgene waarvoor dat materiaal bestemd is. Vergelijkbaar met het proberen doven van een uitslaande brand met een vlammenwerper van topkwaliteit.

Of, zoals ik al aangaf: bonne chance met het vinden van bedrijfsleiders die hun personeel polyester-stuff gaan geven als pakweg t-shirt.

Citaat:
Dat is niet waar, te grote schoenen kunnen verkleind worden met inlegzolen en / of tipvullers (ben dat al genoeg tegengekomen).
Omgekeerd daarentegen, te kleine schoenen vergroten, gaat zeker al niet met brol (de schoenspanners scheuren die gewoon kapot) en zelfs bij leder blijft het nu eenmaal uitrekken en dus dunner worden.
Uw "even hard" is dus fout.
Nee hoor, die "even hard" is heel juist.
Maar verder zijn het jouw voeten dus feel free om er mee te doen wat je wil .

Citaat:
"Geprocessed"?
Dat is iets dat u hier toevoegt. Een vezel is een vezel. Als u een polyester T-shirt in de vlam houdt dan worden de vezels brosse smeltkroezen. Het zijn niet materialen die "slecht verwerkt" zijn, maar producten die slecht gemaakt kunnen zijn, bvb slecht samengenaaid enz.
Maar dat is even goed te zien als het etiket in de kledij lezen.
Mooi, je gaat dus ontkennen wat ik zeg om het dan terug te bevestigen

Citaat:
Banee, ik draag kledij van polyester, nylon, scheerwol, lycra. Katoen, linnen, viscose laat ik links liggen.
Keuze genoeg met mijn "richtlijn".
Lekker muf, die richtlijn
Ik zou toch die juttezakken eens uitproberen als ik jou was . Veel goedkoper en minstens even sterk.

Citaat:
Allez, een quiz.
Vul aan:
Een katoenen T-shirt mag niet gebruikt worden voor...
Vul maar aan , jij bent diegene die je hier over katoen zit te beklagen, remember .

Citaat:
Maar ik heb dat gedaan!
Yeah right

Citaat:
Katoenen hebben de laagste prijs.
Hoe meer katoen hoe goedkoper.
Aan de KOST ontsnapt hij, omdat de t-shirts niet gewassen worden door het bedrijf, en ze ook gerantsoeneerd zijn (X per jaar).
Ahja, want het bedrijf die die dingen wast voor hem, die betalen ze niet? En die dingen kopen moet ie ook niet doen?

[quote]
De werkkledij (broek en vest) daarentegen, die KOST heeft hij wel. En dus zit er, naast katoen, een % pol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
yester in.
Je doet me beetje denken aan Markske Peeters; beetje vanalles bij elkaar sleuren, niet noodzakelijk gerelateerd, om daar dan conclusies aan vast te gaan hangen. Het enige dat je ontbreekt zijn de hoofdletters, en het regelmatige gebruik van verwijzingen naar popcultuur, maandelijkse vrouwenproblemen en Amerikaanse presidenten .

Fact check:
Werkgever betaalt voor alle werkkledij; zowel t-shirts als broeken en vesten.
Werkgever betaalt voor de reiniging van die werkkledij.
Werkgever heeft dat dus allemaal als kost.
Werkgever geeft geen polyester/polyamide t-shirts aan zijn werknemers, omdat hij/zij dan binnen de kortste keren stakingen heeft wegens gebrek aan comfort.

Citaat:
Zie meneer of mevrouw Drosamadaris, bij deze is het verschil tussen PRIJS en KOST nog eens geillustreerd.
Een extra voorbeeldje: rolmeters. Er waren 3 modellen. Goedkoop, middel, duur. Deze met de laagste KOST was de middel. Snappiesnappiesnap, de gekke krokodil?
Net zoals een dromedaris de middenoplossing is tussen een kameel en een lama.

Citaat:
Veel mensen. Weinig mensen. Meet u dat met een blokliniaal of met een rolmeter?
Met een geigerteller, uiteraard.

Citaat:
Dat is gewoon liegen, Drosamadaris. Ik heb niet gezegd dat de okkazies die ik tegenkom "daar" allemaal zo zijn. Het tegendeel is waar, en wordt ook steeds "waarder". Omdat ik de brol leerde herkennen als dusdanig, en NIET koop. Hetzelfde doel als mijn draadje hier, volgt u nog?
Proficiat
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden