Discussie: Economisch forum
Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2008, 01:56   #65
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Maar MIS, zo gaan we er niet geraken, hé. Het is natuurlijk evident dat het soms grappig kan zijn, maar het is nu eenmaal een ernstige zaak. Daar lachen we beter niet zoveel om. De voorstellen die jij had, kwamen neer op een geweldige inflatie van de geldhoeveelheid in de economie, net zoals Robert Mugabe deed in zijn speeltuintje van Zimbabwe.
Beste Adrian, je begrijpt blijkbaar nog steeds niet over wat het gaat maar dat is een gevolg van je fragmentarische denken. Ik neem je dat niet kwalijk, dat is nu éénmaal hoe mensen opgeleid worden onder de vlag van het kapitalisme en winsthonger als streefdoel. Ondertussen gaat wel de evolutie verder en zal het denken zich overeenkomstig aanpassen. Wat we zeggen gaat over non lineaire dynamica, heel iets anders dan een dom monopolyspel. Weet je dan ook wat men wil zeggen met ‘non lineaire attractors’ ?
Citaat:
Dat kan natuurlijk ook positieve effecten gehad hebben, maar ik denk dat de Zimbabwanen dat niet vonden. Ik stel dus voor dat we naar andere oplossingen zoeken, we moeten ze alleen nog formuleren. Ik denk dat jij wel de taboe's kan doorbreken, ik ben hartstikke benieuwd naar wat je daarover wilt mededelen.
Het zogenaamde taboe gaat over een denkstructuur of conditionering. Het ‘probleem’ van een dogma is dat het hardnekkig kan zijn, zelfs wanneer de alternatieven van een hoger ethische norm zijn. Denken over het denken dus, al eens gedaan ?
Citaat:
In ieder geval moeten we oppassen met die neveneffecten. Vele goede bedoelingen krijgen nogal slechte neveneffecten. Dat is misschien heel grappig op papier, maar in het echt gaat dat over echte mensen en de mogelijkheden die ze hebben voor een welvaartscheppend systeem. We moeten oppassen dat we geen welvaart vernietigen, ten einde mensen op te offeren voor het systeem, natuurlijk. Dat willen we niet, dat is evident.
Genoeg over geschreven en er zijn veel mensen die zich intellectueel noemen. Het kan niet meer mis gaan natuurlijk, al deze kennis verzameld kan nog enkel tot een groot succes leiden. Als ware het de verlossing der mensheid.
Citaat:
Ik denk dat ook jij akkoord gaat dat we zorgen dat we terug de mens voorop zetten, maar hoe kunnen we dat doen ?
Wat denk je van het gewoon eens te doen ? Bakstenen groeien op aarde, niet op Mars.
MIS is offline   Met citaat antwoorden