Los bericht bekijken
Oud 20 september 2018, 20:55   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik begrijp geen snars van wat bembem vertelt. Een echte kredit card, daar staat geen geld op. Dat is gewoon een dinges waar je op factureert, en normaal gezien is er een automatische formule waar die factuur automatisch door uw bank wordt betaald van uw bankrekening. De formules kunnen verschillen.
Op geen enkele manier zegt het "blokkeren van uw visa kaart" dat er "niet genoeg geld" zou zijn en dat je met schaamrood moet bekennen dat je boven je stand leeft of zo, aangezien je op dat ogenblik nog niet diende te betalen. Wat wel mogelijk is, en mij geregeld voorvalt ook, is dat je aan een of ander plafond zit van het gebruik van die kaart. Dat plafond is enerzijds contractueel, anderzijds ook een veiligheid.
Je kan bijvoorbeeld een kaart hebben waar je glijdend in de laatste 30 dagen niet meer dan, zeg maar, 3000 Euro mee kan uitgeven, en niet meer dan, zeg maar, 600 per glijdende 7 dagen of zo. Dat beschermt tegen te zware vergissingen, misbruik en weet ik allemaal. Als je te dikwijls tegen die grenzen botst, dan kan je dat veranderen (een andere kaart nemen). Als je uitzonderlijk er eens over moet, dan kan je bellen om dat uitzonderlijk eens toe te laten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden