Los bericht bekijken
Oud 24 december 2016, 14:02   #39608
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Tja, maar het ganse NL volk onder de hoede van de Redder des Vaderlands en het Vlaamse
volk
overwegend geen -/of minder behoefte aan een de Winter voorzie ik een probleempje
Dat zijn twee konsepten die ge daar opnoemt en die men invult zoals men wil, of zelfs het bestaan ervan ontkent, naargelang de identifikatie die men er mee aangaat.
Voor mij is het Vlaamse volk een deel van het Nederlandse volk. Mijn voorouders noemden zich hier Nederlanders. En dan hebben we het nog niet over het Vlaanderen van destijds waarmee de 17 Provinciën werden aangeduid.
Voor het Oosten bestaat er van weer geen Vlaams volk.
Kortom, dat zijn wollige, floue begrippen die vooral iets zeggen over diegene die het erover heeft.
Vlaams volk, pffff, bestaat er dan ook een Leuvens volk of een Bondgenotenlaanvolk. In alle geval, als Vlaams volk, wordt voor den dag gehaald om mijn Dietser/Nederlander zijn te ontkennen, zoals gij hier nu doet, dat spuw ik daar op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zal mij een zorg zijn die aanhang. Voor mij is de taal gans het volk. De rest is irrelevant.
Natuurlijk, want een taalgemeenschap is tenminste een niet te ontkennen realiteit! En de laatst overeindgeblevene kulturele determinant in een globaliserende wereld.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 december 2016 om 14:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden