Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2021, 12:20   #188
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Ja, echt gieren dit! Dat ze het zelf niet inzien hoe belachelijk ze zijn!

Vandaag ging ik voor het eerst naar een nieuwe kapper (nadat mijn vorige kapper overkop was gegaan door de wurgende corona maatregelen).

Na online een afspraak te hebben gemaakt kreeg ik een bevestigingsmail die ik voor de goede orde eens vluchtig wilde doornemen (vooral om te checken of datum en uur klopten)... maar... Wat bleek?

Geheel onverwacht las ik de melding dat mijn afspraak slechts doorgang kon vinden als ik een waarschuwende tekst onderaan wilde aanvinken "voor gelezen en akkoord met de maatregelen" en terug mailen.

De tekst waarschuwde mij als klant voor de gevaarlijke ziekte covid en alle maatregelen die daar mee samenhangen, de gekende lijst met (vooral) absurditeiten. O.a de verplichting om bij het binnenkomen een mondmasker te dragen. Uiteraard wist ik dat ook wel na jarenlange indoctrinatie via alle mogelijke nieuwskanalen maar goed...

Met een diepe zicht deed ik maar het gevraagde. Daags nadien ik naar de kapper, keurig voorzien van een stevig stoffen mondmasker (dicht geweven). Mij van geen kwaad bewust meldde ik mij bij de ontvangstbalie. De uitbaatster monsterde met een scherpe blik mijn mondmasker, zette verschrikt een stap terug en zei op alarmerende toon dat mijn stoffen mondmasker niet conform de richtlijnen was en een papieren chirurgisch mondmasker moest zijn (zo'n lichtblauw die ze in de ziekenhuizen dragen).

Ikzelf draag zo'n maskers nooit omdat ik die zeer onflatterend vind maar dat tussen haakjes. Uitbaatster vroeg of ik dergelijk masker niet bij me had (nee dus) en bood er mij een aan uit een doosje tegen een meerprijs van 1 euro.

De grap was (bedacht ik achteraf) dat ze dit exemplaar zelf met haar blote handen uit een doosje haalde en zo aan mij gaf. Dus alle mogelijke ziektedeeltjes die op haar handen aanwezig waren kwamen vervolgens voor mijn mond te hangen...!

Alweer een straf voorbeeld van het omgekeerde effect dat zulke absurde richtlijnen veroorzaken!

Nadat ik het mondmasker aanvaardde waarschuwde uitbaatster mij: 'Ik moet u wel vragen meneer om de mondmaskers buiten te verwisselen, want binnen mag dat niet volgens de richtlijnen' (ook al waren er op dat uur geen andere klanten aanwezig!)'

Terug binnen vroeg de kapster van dienst mij of ik mijn jasje wilde aanhouden tijdens de knipbeurt of niet? Uiteraard niet, en terwijl ik mijn jasje uitdeed in de verwachting dat de kapster het aan een kapstok zou hangen zette ook de kapster een stap achteruit en maakte ze een afwerend gebaar alsof mijn jasje doordrenkt was in 10 liter pusvocht van de middeleeuwse builenpest...

'Dan mag u uw jasje eigenhandig daar neerleggen op de kaptafel', zei de kapster. (een vestiaire was niet toegelaten, volgens de richtlijnen...) Ik overwoog een miniseconde om een voortijdig einde te maken aan deze zakelijke transactie (de kappersbeurt dus) maar bedacht dan toch maar dat ik van mijn lange haren af wilde en wie garandeerde mij dat een andere kapper niet ook op dezelfde manier zijn nieuwe klanten zou ontvangen, geheel volgens de regels door de overheid uitgevaardigd?


Voor de rest van mijn verblijf waren uitbaatster en kapster best vriendelijk, dus slikte ik mijn verontwaardiging in en onderging ik dit collectieve lot.

Ik bedoel maar: tot welk een collectieve waanzin zijn wij afgegleden? Begrijp me niet verkeerd: (tijdelijke) maatregelen mogen er zijn, maar niet als ze een omgekeerd effect sorteren! Zie vette tekst hierboven als voorbeeld.
Pfff, ik zie het nut van een maskertje als je dicht bij elkaar zit enzo, ik doe het soms zelfs uit respect als iemand zich ongemakkelijk voelt als ik het niet op heb, een beetje zoals niet in iemands buurt roken, maar dat is echt wel een pak erover. Trouwens, ik wist niet dat men chirurgische maskers kon verplichten. Het wisselen zorgt idnerdaad voor meer kans op ziekteoverdracht. Wat een dom wijf was me dat. Ze heeft zelfs niet door dat ze door haar angst/paniek zichzelf juist nog meer in gevaar brengt.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden