Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2019, 12:19   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tja, bezint eer ge begint. Waarschijnlijk vindt Bethany spoedig wel een oplossing om de Saoedische wet te omzeilen.

Overigens hebben de shariawetten in Saoedie-Arabië soms blijkbaar weinig met die van de Koran te maken.

Wat betreft de scheiding: na een wachtperiode van meestal +/- 3 maand voor de vrouw (om te zien of ze zwanger is, of om te zien of verzoening met haar man mogelijk is) is ze normaal terug "vrij" om te gaan en staan waar ze wil. In de islam blijft ze dan meestal bij een mannelijk familielid: vader, broer, zoon... maar ze moet die natuurlijk niet zo rigide gehoorzamen, er zijn geen officiële contracten of iets dergelijks. Wel dienen er onderling goede relaties te worden onderhouden in het belang van de familie.

Deze vind ik dus eigenlijk niet om mee te lachen. “Mijn zoon is door mijn man aangesteld als mijn bewaker, geloof het of niet. Mijn eigen zoon die ik op de wereld heb gezet, beslist nu over wat ik mag en niet mag. En als het moet, mag hij me zelfs slaan. Alles wat ik wil doen, moet ik eerst aan hem vragen. Zegt hij neen, moet ik hem gehoorzamen”, getuigt een 62-jarige Saudische vrouw in het rapport.
Klinkt wellicht dramatischer dan het is. Maar een zoon die z'n moeder slaat gaat naar de hel?
Ok.. ik weet dat de verklaring bij u te vinden is in uw geloof want anders zou je denken dat u een mankement in de hersenen hebt, getuige uw mening.
1. Het is niet normaal dat een man beslist of iemand wel/ niet naar het buitenland mag. Vrouwen zijn volwassenen die dit zelf kunnen beslissen.
2. Het is niet normaal dat gescheiden vrouwen noodgedwongen afhangen van familie die hen moet onderhouden.
3. Het is niet normaal, ongeacht de situatie om vrouwen te slaan!
Wie dit om welke reden ook wel normaal vindt, heeft een afwijking die logisch denken verhinderd, misschien moeten we religie als dusdanig gaan beschouwen.
alice is offline   Met citaat antwoorden