Discussie: Sporting Anderlecht
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2023, 21:21   #2282
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niet alleen Anderlecht wacht deze ‘diepe dalen’. De tijd is voorbij dat de rijke Belgische clubs de sterspelers van de minder rijke konden kopen. De laatste dergelijke aankoop was Hans Vanaken. Sindsdien gaan die spelers steevast naar het buitenland.
Anderlecht kan zelfs zijn jeugdspelers niet meer houden. Met de gewezen jeugdspelers van Anderlecht die nu in het buitenland spelen maak je een ploeg die elk jaar kampioen speelt.
Dit verbaast mij als Nederlander niks, dit zie je ook in de Eredivisie. Spelers die ooit van subtoppers naar clubs als PSV, Feyenoord en in mindere mate Ajax gingen (soms nog gaan), verkopen doen dit soort clubs tegenwoordig veel liever aan rijkere buitenlandse clubs. Persoonlijk vind ik, dat dit niet de lange termijn carrière van deze spelers ten goede komt, rijpen bij een Anderlecht of PSV en dan alsnog naar het buitenland gaan, blijkt vaak beter.
Ook qua jeugdspelers snap ik de frustratie, daar lopen clubs als Feyenoord en Ajax ook tegenaan, het erge is vaak dat een deel het niet haalt en soms met hangende pootjes terugkeert bij een mindere club. Spelers die soms als jeugdspeler al hadden debuteren in de Jupiler Pro League of Eredivisie.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden