Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2003, 09:59   #79
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Ik heb niet de gewoonte mij lang bezig te houden met gepatenteerde zeveraars. Zeg me eens welke Amerikaan die bankiers als machthebbers heeft verkozen? Welke Amerikaan die wapenhandelaars als machthebbers heeft gekozen? Niet één. Alhoewel niet democratisch verkozen oefenen ze wel RECHTSTREEKS de macht uit en gebruiken daarvoor een politiek marjonettentheater met Gearge W. Bush aan het hoofd. Dat alles heeft geen morzel met vrije concurrentie te maken. Die vrije concurrentie is de natte masturbatiefilosofie van een aantal kritiekloze opportunistische meelopers van uw slag. De vrije concurrentie is in Amerika al meer dan driekwart eeuw afgeschaft en werd vervangen door de technostructuren van de corporations. En dat ze zo briljant zouden zijn in zaken. Tja, als een verlies aan winsten groot 226 miljard dollar in vier jaar tijd een teken van briljant zijn is dan heb je natuurlijk gelijk. Ze hebben juist oorlog nodig om hun desastreuze handelsbalans te restaureren (goedkope dollar, dure euro), om hun structurele overproductie (1.5 %) weg te werken en om hun structurele economische crisis te overwinnen. Mag ik je aanraden de zevende propositie van de Tractatus-logico-philiosophicus te herlezen. Ludwig Wittgenstein heeft die vooral voor mensen van jouw soort geschreven, dunkt het mij.
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden