Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2018, 17:49   #341
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Belastingcontroleur


Je kunt alle beambten en ambtenaren controleur van de belastingen noemen.
Enfin; ze worden toch verondersteld van zinvol te kunnen controleren.
Maar vroeger waren er maar twee per controle die de titel Hoofdcontroleur en adjunct-controleur mochten voeren. Maar zelfs de titel van Hoofdcontroleur is afgeschaft. Die is vervangen door de titel "inspecteur".
Wat niet logisch is want degenen die een trapje hoger staan op de ladder hebben ook de titel "inspecteur".
Een inspecteur boven inspecteurs wordt men ingevolge voldoende anciënniteit.
Verschil in kunnen is dus niet noodzakelijk.
Er zijn zelfs ambtenaren die aangeworven worden via wervingsexamen zonder ooit één dossier te hebben nagezien en dus nooit het bewijs te hebben geleverd dat ze het kunnen wat van hen verwacht wordt.
Het is voldoende dat ze een universitair diploma behaalden.
En natuurlijk in dat wervingsexamen slaagden.
Ik moet wel toegeven dat de meerderheid hun wedde waard is.
Maar ik heb er ook een paar sukkelaars tussen gekend die nooit enig resultaat haalden en waarschijnlijk nooit enig resultaat zullen presteren.
Je kunt een diploma behalen dank zij een hoog IQ maar datzelfde IQ garandeert niet dat je inzet bezit en goesting om te werken.
Maar goed. Indien dergelijke elementen door het net glippen en kunnen onterecht blijven dank zij een gunstig signalement dan zal dat wel liggen aan politieke bemoeizucht.
Niks waar ik mij moet of mag druk over maken. Ik ben op rust.
En bovendien zitten we hier op een politiek forum.
Ik denk dus niet dat er velen zijn die dit intermezzo belangrijk vinden.
Het wijkt af van de topic. Dus ik sluit hierbij af.
Er verschijnt hier reeds genoeg brol dat niet steeds iets te maken heeft met politiek.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 januari 2018 om 17:53.
werkman is offline   Met citaat antwoorden