Los bericht bekijken
Oud 9 september 2018, 10:19   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe kunt U dat staven ? Ik heb geen weet dat tabak ooit illegaal was voordien ? Dus zou ik moeilijk kunnen beweren dat het meer beginnen roken er kwam als gevolg van de legalisering die er altijd al was.

Nogmaals spreken alle ervaringen U tegen. Het legaliseren brengt nergens ter wereld een meer gebruik met zich mee. Tijdens de drooglegging nam het gebruik van Alcohol alleen maar toe. De strengste ZO Aziatische landen op gebied van drugs zitten er tot over hun oren in zelfs al werden dealers als konijnen neergeknald. Thailand verzuipt onder de Yabaa pillen.

Het legale heeft er wel voor gezorgd dat er weinig of geen criminaliteit rond was en de kwaliteit verzekerd. Hadden jongeren minder gerookt ware het ooit illegaal geweest ? Ik denk het niet maar alleszins waren er een hoop meer criminaliteit geweest en jongeren die uw geld hadden gepikt om (dure illegale ) tabak te kopen. Om nog maar te zwijgen van de kostprijs om die illegaliteit proberen te handhaven. De illegaliteit van drugs kost ons miljarden en dient op de koop toe tot niets. Wat je niet kunt zeggen van preventie die wel vruchten afwerpt.

En die preventie kost ons nu veel maar is in de eerste plaats veel te laat begonnen (roken was vroeger niet ongezond). En die preventie zal nu nog altijd goedkoper uitvallen dan het aantal rokers te laten toenemen met alle gevolgen van dien.

Spijtig Bobke maar de realiteit doet uw mening op alle vlakken rammelen.
Precies, het is altijd legaal geweest.
Dus ondanks alle preventie maatregelen blijven jongeren roken.
Ik heb nergens beweert dat jongeren meer beginnen roken zijn omdat het legaal geworden is.
Dat die preventie te laat begonnen is klopt niet, althans voor de jeugd.
Ze blijven evenveel roken, zelfs vrouwen en het nu is duidelijk dat er veel gezondheids risicos aan verbonden zijn.
Indien tabak destijds verboden was zou ik er nooit mee begonnen zijn zo simpel is het.
Spijtig Fredje, maar volgens mij rammelt uw mening nog harder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden