Los bericht bekijken
Oud 9 september 2018, 16:18   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies, het is altijd legaal geweest.
Dus ondanks alle preventie maatregelen blijven jongeren roken.
Ik heb nergens beweert dat jongeren meer beginnen roken zijn omdat het legaal geworden is.
Dat die preventie te laat begonnen is klopt niet, althans voor de jeugd.
Ze blijven evenveel roken, zelfs vrouwen en het nu is duidelijk dat er veel gezondheids risicos aan verbonden zijn.
Indien tabak destijds verboden was zou ik er nooit mee begonnen zijn zo simpel is het.
Spijtig Fredje, maar volgens mij rammelt uw mening nog harder.
In 2013 rookte nog 27 % van de totale Belgische bevolking. In 2017 zou dat nog 20 % zijn.
En ja vrouwen roken in verhouding meer maar dat is niet moeilijk gezien ze vroeger omzeggens helemaal niet rookten.

En dat U nooit zou zijn beginnen roken had tabak verboden geweest kan u nooit met zekerheid zeggen tenzij U heiliger zou zijn dan de paus.

Aan mij had het alleszins niet tegengehouden. Trouwens ik ken heel wat vrienden die net als ik beginnen roken zijn precies opdat hun ouders ze het streng verboden.....want als jongere is alles wat verboden is wel heel erg aanlokkelijk.
Diegenen die niet begonnen roken zijn waren net diegenen die op dat gebied ouders hadden die hun de keuze lieten maar hun duidelijk maakten wat hun te wachten zou staan als ze er toch mee begonnen.

Net als bij mij hebben uw ouders het niet goed aangepakt en tekortgeschoten.

In Nederland gebruiken jongeren niet meer cannabis als in België. En dit terwijl de jongeren er in ieder stadje vrij wat cannabis kunnen gaan kopen. In landen die cannabis legaliseerden is er geen significant verhoog in het aantal gebruikers.
In Portugal waar alle drugs uit het strafrecht werden gehaald is er sindsdien geen verhoging van het aantal gebruikers integendeel zelfs.
Tot daar de feiten die we kunnen bewijzen.Uw betoog gaat over uw persoonlijke houding en beslissingen en gissingen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 september 2018 om 16:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden