Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2019, 18:24   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://universonline.nl/2018/01/22/...lijk-nederland



Zo is blijkbaar de trend in Nederland. Maar volgens mij kan het hier niet veel anders zijn. Ik herken me er alvast zeker in.
Er zijn sowieso minder vacatures dan werkzoekenden, en voor vele daarvan zijn vrouwen ongeschikt, dus deze 'natuurlijke' evolutie kan best verder worden gefaciliteerd.
Ik ga me niet uitspreken over Nederland, maar de situatie waar jij het over hebt is in België eerder de uitzondering...
Quasi alle koppels met kinderen zijn tweeverdieners. De enige uitzondering daarop is het hoofddoek dragende deel dat om 8u30 's morgens door de stad slentert nadat ze de kinderen op school hebben afgezet om dan naar huis te gaan kuisen en CousCous te maken. Met 1 modaal salaris kun je gewoon geen comfortabel leven hebben en men past zich daaraan aan. Eenverdieners zijn ofwel sociale gevallen waarbij 1 van de partners een probleemgeval is, zeg maar ocmw klanten. Ofwel eeuwige huurders, wat dan ook de garantie is op armoede in hun toekomstige gepensioneerde jaren.
Zelfs in de sociale huur zijn het meestal tweeverdieners (modale inkomens)

De sociale bouwmaatschappijen spelen daar trouwens al meer dan 20 jaar op in, door het verkopen van vastgoed. Verduidelijking : aan wie dat kan betalen ==> tweeverdieners dus.
Wie met een gezin wil leven zoals in de jaren '60 van 1 salaris moet ofwel spartaans leven ofwel moet de kostwinner een voldoende hoog inkomen hebben om hem/haar op 2 x de mediaan qua loonvorming te brengen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden