Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2020, 23:32   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Volmondig 'ja'.

Walen & Vlamingen waarvan er bepaalden elkaars bloed kunnen drinken (bij manier van spreken), gaan zij aan zij supporteren voor onze nationale ploeg.
Idem wat Vlamingen onderling betreft, ongeacht hun politieke overtuiging.
Voetbal komt hier ff op de eerste plaats te staan, en al de rest wordt (tijdelijk) bijzaak.
Al menig artikeltjes over verschenen in de pers.
Als Nederlanders dan samen supporteren voor Max Verstappen in Francorchamps zal dat dan ook wel zo zijn zeker.......en als veel Belgen met de nationale feestdag naar Brussel trekken zal dat dan ook wel zo zijn zeker en als Belgen naar het Eurovisie songfestival kijken zal dat dan ook wel zo zijn zeker.......
En ja daar zullen wel artikeltjes over verschijnen bij de vleet .....wat die waard zijn laat ik in het midden.

Wat ik wel meen te weten is dat het vooral de media is die ons dat groepsgevoel door de strot ramt en dat allemaal buiten proportie opblaast......Als je een gans kampioenschap 24 op 24 uur moet lezen dat de Ganse natie rouwt of juicht ja dan gaat een mens het nog geloven ook.....

De media blazen het in die mate op dat men bijna niet meer durft te zeggen dat het je allemaal koud laat. De massa wordt zodanig gemanipuleerd dat er tegen ingaan je automatisch verdacht maakt en je degradeert tot een verrader of deserteur. Willen of niet zelfs de oudste oma Moet supporteren terwijl dat mens nog niet weet of een voetbal rond of vierkant is en geen fluit kent van of zich interesseert aan voetbal

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er de dag na zo een match meer Vlamingen en Walen samen en ik bedoel dan Echt Samen een pint gaan drinken dan de dagen ervoor. Noppes.

En vergeet nooit...alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteedt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 maart 2020 om 00:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden