Los bericht bekijken
Oud 10 september 2010, 12:51   #8
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Een en ander hangt natuurlijk af van de definities die men hanteerd. Vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting zijn fundamenten voor de democratie (lees directe democratie).
Maar, bijvoorbeeld, in een recente studie over de partijfinanciering in Belgie (Rijksuniversiteit Groningen "Partijfinanciering in Europa") wordt berekend dat de Belgen aan de partijkassen 19.685.560 Euro (voor 2008) rechtreeks hebben bijgedragen. (alles bijeen is het natuurlijk veel meer maar dan moet ge het rapport eens doornemen)

Hebben zij u gevraagd of zij uw geld in hun zakken mochten steken?
Moest die subsidiering nu gebeuren via bv het systeem van "Kirchensteuer"in Duitsland, waarbij men zelf de bestemming kan bepalen van zijn belastingcenten, dan zou ik er nog iets sympathie voor kunnen voelen maar ik heb ook begrip voor de term "diefstal" in dit geval. Er wordt u iets ontnomen waarvoor u waarschijnlijk nooit toestemming gegeven hebt (ik in elk geval niet).

Paul

www.opstand.net
Ik ben akkoord met Distel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bendes en maffia-organisaties worden vervolgd omwille van wat ze doen, niet omwille van het feit dat ze een organisatie vormen an sich. Ik ben er dus wel mee akkoord dat politieke partijen moeten kunnen vervolgd worden voor bvb verkiezingsfraude of machtsmisbruik, maar een partij op zich heeft democratisch gezien elk recht van bestaan.
Politieke organisaties/partijen staan niet boven de wet.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden