Discussie: Godsdienstwanen
Los bericht bekijken
Oud 21 september 2017, 11:28   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ben je soms een chemicus?
Nu: het is andersom, dat de moleculen, de microwezentjes dus, die daar wonen en die dingen hebben geformeerd, met jou werken.
Andersom dus.
Biochemicus/farmaceut inderdaad. Ik heb op het moment wat ruimtescheepjes in een oventje staan om te zien tussen welke ruimteschepen ze wel en niet oplossen. Toch maar saai hoor, leven op zo'n voorspelbaar ruimteschip.

Wat ik vooral mis in jouw "theorie", wat iedereen erin mist en waarom zoveel mensen het zo belachelijk vinden dat je het uberhaubt een theorie durft te noemen, is ook maar enig detail. Hoe wordt het gedrag van ruimteschepen bepaald, waar komen deeltjeseigenschappen vandaan, waarom deze ruimteschepen en geen anderen? Waarom zo weinig variatie in het ontwerp? Wat is het doel van de ruimteschepen? Op welke manier gaat een microwezentje erop vooruit als ze met miljarden tegelijk een enkele proton in een calcium atoom/ion in de grond aan het spelen zijn? Je zou letterlijk duizenden pagina's aan vragen kunnen verzinnen en jij probeert nog niet eens om antwoorden te vinden. Iemand als jij zou dagelijks met zijn neus in de literatuur moeten zitten om te kijken wat de laatste inzichten in de quantummechanica jouw kunnen vertellen over die wondere ruimteschepen waar jij door geobsedeerd claimt te zijn. Maar op de een of andere manier is het verhaal al een jaar of 30 exact hetzelfde.

Als iemand jou betrapt op niet weten waar je het over hebt, bijvoorbeeld omdat iets in de ene post duidelijk zus werkt en in de volgende duidelijk zo, dan doe je het altijd af met een dooddoener als "dat mag de wetenschap dan voor me uitzoeken". Niet alleen weet je niet waar je het over hebt, je hebt geen enkele drive om te willen weten waar je het over hebt. Je wil alleen maar belangrijk zijn, dat mensen naar je luisteren, je geloven en je aanbidden. En daarom leef je in jouw atoomfantasie van 2 kantjes A4 die enkel gezwets zijn. Ik heb het nooit gelezen? Ik heb de uitleg ondertussen al tientallen keren meegekregen. Hier, op Retecool, op Retecool TV, bij Kopspijkers, op het Kijk forum, en er is nog nooit ook maar een zinnig woord uitgekomen. Het is een verhaaltje dat gebouwd is om onontkrachtbaar te zijn, model Russel's Teapot, maar wat je toch telkens als iemand een goede opmerking maakt nog moet bijstellen. Prima, doe je ding, leef je uit, maar snap het dan wel als andere mensen er niet in meegaan.

En dit is waarom ik die timecube "theorie" erbij haalde. Het is precies zo'n verhaal als dat van jou, maar een stap erger. Zoals jij dat leest, zo lezen wij jouw atoomfantasie.

Je bent vast een hele aardige kerel, maar je weet niks van atomen, en ik heb je er nog nooit op kunnen betrappen dat je iets wilt weten van atomen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 september 2017 om 11:34.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden