Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2019, 10:35   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zolang er geen betere en schonere technologie is voor het produceren van batterijen, waarbij geen zeldzame stoffen moeten ontgonnen worden, en zolang er geen batterijen zijn met een veel grotere capaciteit, heeft de aankoop van een elektrische auto weinig zin. Het maakt je niet tot een ecologisch verantwoorde bestuurder.

BRON

Ter info:

Het enorme probleem van Lithium en accu-productie.

Wat te doen met afgedankte elektrische-autoaccu’s?

En die wagens zijn in aankoop ook pakken duurder dan een andere wagen zoals ik al eerder schreef.
Dikwijls fel overdreven gezever. Uw deuntje lijkt het napraten van de olielobby en je blijft afhankelijk van hun vervuilende bakken en stinkpompen.

Raar dat jij dat niet merkt?

En als de link uitkomt al achterhaald. Een bron is 2 jaar oud.

Constructeurs gaan zelf hun batterijen recycleren (Tesla Gigafactory) en of samenwerken met vaste partners.

https://cleantechnica.com/2018/06/07...in-the-future/



Citaat:
Begrijpt u mij niet verkeerd, ik ben niet tegen de komst van de elektrische wagen maar het nu echt gaan ophemelen dat een 'probleem oplosser' is dat lijkt mij ook iets te ver gezocht.
Niemand hemelt dat zodanig op, wat je ook wil zeggen?

Hemel jij giftige uitlaatgassen? Olieindustrie en hun rampen?

Heb jij echt geen beter alternatief? Amai.

Zoek eens wat links hoeveel doden de olieindustrie op hun geweten heeft.

Hoe meer van dit vervuilend gezeik hoe meer ik pleit nog veel vroeger die vervuilende wagens te bannen, helaas gaat het nog niet. Pest en Cholera moeten we nog een tijdje dulden.

Nu dat de E-wagen doorbreekt en de massaproductie komt op gang gaan ze over li-ion batterijen -in wagens- lullen.

Daarmee zal het nooit gaan zonder massale batterijopslag.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2019 om 11:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden