Discussie: Brugpensioen op 58
Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2021, 15:52   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10309991.html

Een gewaagd voorstel maar voor fysiek zware beroepen zeker het overwegen waard.
Vraag blijft altijd wat men verstaat onder zware beroepen ? Volgens mij zijn er niet echt zware beroepen dan wel zware taken.
Je kan vuilnisman terecht een heel zwaar beroep vinden en maar is dat ook het geval voor de chauffeur van de vuilniswagen ?
Brandweerman en politieman kan een zwaar beroep zijn. Maar is dat ook het geval voor de 50 % en meer van die mensen die daar administratief werk verrichten ?
Een politie agent die werkt in binnendienst zijn beroep is in mijn ogen niet meer of minder zwaar dan het beroep van bankbediende.

Andere vraag blijft natuurlijk of een fysieke taak ten allen tijde zwaarder is dan een intellectuele taak ?? Het zou kunnen dat iemand die graag fysiek bezig is het geen 2 dagen kan uithouden op een binnendienst. Sommige van die mensen zouden misschien letterlijk en figuurlijk gek worden van al die rompslomp en gezeur rond hun hoofd.
Ander voorbeeld...zet eens een bouwvakker paar dagen voor een klas met kleuters ?? Volgens mij moeten ze die afvoeren of gaat hij door het lint

Zou het niet kunnen dat een tuinier al eens een minder zwaar beroep is dan een loketbediende bij een OCMW of een vreemdelingendienst ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juni 2021 om 15:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden