Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2017, 18:57   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers”

Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers”

Citaat:
Met 976 asielzoekers die sinds 2015 zijn hervestigd, is België nog ver verwijderd van 3.812 mensen die in Griekenland en Italië zijn aangekomen en die België zou opvangen. Proportioneel zit België zelfs onder het Europese gemiddelde, terwijl Malta, Finland en Ierland de lidstaten zijn die het akkoord het meest respecteren. Dat meldt mensenrechtenorganisatie Amnesty International vandaag.
Hoog tijd om Amnesty ook de deur te wijzen?

Heeft Amnesty er al eens over nagedacht of 'wij' die vluchtelingen spontaan uitnodigden?

Ik denk het niet.

Zoals ik al ergens ten forumvelde wist te schrijven ging het in de eerste instantie om Syrische 'oorlogs'vluchtelingen, die van een (tijdelijke humanitaire hulp konden genieten) niet héél Afrika dat even handig mee op de vluchtelingenwagen of bootje springt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb niet de indruk dat er ook maar iemand in de EU is die er een boodschap aan heeft dat die EU dichtslibt met vluchtelingen, buiten merkel dan.

Best eigenaardig dat er véél mensen zijn die het probleem nog steeds niet zien of het gewoon naast zich neerleggen of er aan verdienen aan die 'Paard van Troje menners'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden