Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2012, 21:03   #320
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het klopt niet want zodra je gewaarschuwd bent dus je kent eigenlijk belang en kosten, dan ben je niet meer onwetend. Onlangs heb ik een brief betreft een aanvraag voor iets van een instelling gekregen. Daarin staat dat ik daar geen recht op heb maar ik mag in beroep gaan als ik een goeie excuus heb, naast een vermelding dat onwetendheid geen excuus is. Natuurlijk bedoelen ze niet dat ik alles moet weten of dat ik een rechtsgeleerde moet zijn. Ik wist één ding: de aanvraag te laat indien is ongeldig.

Er ontstaat een brand bij u thuis. Er zijn verschillende religies (oplossingen): uit het raam uit 17de verdieping springen, brandweer bellen, uit de deur, brandblusser en water.

Wat ga je doen? Pff zoveel religies, ik ga niets doen?
Citaat:
zodra je gewaarschuwd bent dus je kent eigenlijk belang en kosten, dan ben je niet meer onwetend.
Ik las en hoorde over véél goden en hun religies, welk zou de enige juiste zijn? Allah, Jezus of Jupiter, of toch maar Baal, Mammon of Quetzalcoatl? Is 't misschien Osiris of Wodan of de Grote Manitou? Of dan toch het Vliegend Spaggettimonster?

Moet ik jaarlijks een maagd offeren of een schaap of moet ik een piratenkostuum dragen?
Dus zelfs zonder onwetend te zijn is er een reusachtige kans de verkeerde te volgen en te vereren, op de verkeerde manier bovendien (een doodzonde!)

Vertel me eens: welke is degene waarin ik moet geloven om 'gered te worden'?

Zeg 't maar: God is....(klikken, dan invullen op de stippellijn)

Zomaar, de sympathiekste?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2012 om 21:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden