Los bericht bekijken
Oud 27 december 2018, 11:20   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Voor mij is het alvast heel duidelijk.
Als je alleen vers 17 leest zou je denken dat Maria een kind kreeg van die volmaakte man. Maar Maria zei tegen hem (18) "laat mij met rust ... hoe zou ik een kind krijgen terwijl geen man mij heeft aangeraakt?".
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij zei: “Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (Allah) vreest.”

19. Hij antwoordde: “Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken.”

20. Zij zei: “Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?”

21. Hij zei: “Het is zo naar uw Heer zegt, ‘het is gemakkelijk voor Mij,'” opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak.”

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
Omdat haar verwanten Maria niet op haar woord zouden geloven moest ze haar zwangerschap verbergen door van huis weg te lopen. Hier schuilt het grootste probleem met dit relaas. Want waar en hoe kon, in de Joodse of Arabische wereld, een ongehuwd meisje dat zwanger was zich negen maanden verbergen en zichzelf in leven houden? De koran verklaart dat niet. De enige verklaring voor de acceptatie van Maria's baby door haar verwanten schijnt te zijn dat het pasgeboren kind sprak en getuigde dat hij een geschenk was van Allah. Zeer vreemd is ook dat de ouders van Maria niet door de boodschapper geïnformeerd werden over de toedracht.
Piero is offline   Met citaat antwoorden