Los bericht bekijken
Oud 9 april 2022, 12:24   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Beijing heeft de eilanden echter niet ingelijfd i.t.t. tot de USA, die dat wel deden met o.a. de Sandwich eilanden ooit.
En dan heb ik het niet over indirecte inlijving van Guam of Saipan e.d. maar daar gelden duidelijk verschillende WW II achtergronden.

In ieder geval hoop ik echt dat het Westen & China Taiwan/Formosa niet gaan meesleuren in hun gekibbel. Dat eiland is gewoonweg het prototype voor een goede buur zowel voor de PRC als anderen en verdient onafhankelijk te zijn/blijven.

(Voor het overige vind ik smeergeld oneigelijk gebruik van de term in dit geval. Maar dat ter zijde.)
De VS blijven Taiwan volproppen met wapens en tegen China opzetten alhoewel ze publiekelijk de One China Policy onderschrijven. De waarschuwingen van China klinken steeds luider. Nu bv met het geplande bezoek van Pelosi. Gelukkig kreeg ze net op tijd 'Covid'.

Toch lijkt het slechts uitstek van executie. Net als in Oekraïne speelt de VS al lang een verdeel en heers spel denkend daar voordeel bij te kunnen doen in hun voortdurend project voor wereldheerschappij.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 april 2022 om 12:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden