Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2009, 08:55   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
CO2 is een vervuiling die zich verdeelt over gans de wereld. Radioactiviteit verdeelt zich maar zover als de stralen gaan. Dus radioactiviteit in vaten/beton/ondergronds is een lokaal probleem. Het probleem gaat zelfs niet verder dan de stralen gaan.

Bovendien is het een gemakkelijke vervuiling, want je kunt ze perfect meten.

Los eerst voor uzelf eens het dilemma op: je hebt een voorwerp in aluminium gemaakt in frankrijk met kernenergie. En een voorwerp in china gemaakt met inefficiente steenkoolcentrales; Het chinees ongetaxeerde goedkoop gemaakte voorwerp komt hier 4 keer goedkoper binnen dan het franse voorwerp. U als consument kiest voor het ongetaxeerde voorwerp omdat u uw geluk en uw utiliteit van uw inkomen zo kunt maximaliseren. Waar zit het probleem ? De tax, de hebzucht of de consument ?
Ik werk met afval.

Een pc die voor een doorsnee consument niet goed genoeg meer is, word door mij nog jaren lang gebruikt.
Een kledingstuk krijgt bij mij een tweede leven als dekken of als zetelovertrek.

Staalplaat komt van de oud-ijzer berg.

Daarnaast veroorzaak ik dus niet enkel geen uitstoot van natuurlijk opgesloten CO² door direct of indirect energieverbruik, ik hou de afvalberg ook klein.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden