Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2009, 21:17   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Biogas is een natuurlijke energiedrager die geen input van energie vraagt om te winnen.

Daarnaast staan de meeste gebruikte toestellen op een lagere voltage dan 220 en is er energieverlies door omzetting via de transformator in het toestel.

Ook de winning van bio-ethanol vraagt enkel tijd en geen input van energie.
Beide energiedragers zijn dus zeer rendabel, doch zelf winbaar en daardoor fel omstreden binnen de politiek van de energiewinning.

Ik zeg trouwens ook niet dat alle energie via alternatieve winning moet opgewekt of gewonnen worden, dit is in onze huidige maatschappij zelfs onmogelijk.
Ik zeg ook nergens dat er een energiewinning bestaat die geen impact heeft op het milieu, maar dat men naar de minst schadelijke moet overschakelen.

En ik zal NOOIT ontkennen dat deze met vrijlating van natuurlijk opgesloten CO² de schadelijkste is.

Ik zeg dat het een mix is van 'efficientie technieken' en dus minder energie obees zijn, en amternatieve productie. Als we door efficientie onze energiebehoeft halveren.... en je erin slaagt om 25% van onze huidige behoefte alternatief te genereren, ben je nog 25% afhankelijk van fossiele grondstoffen, dat is dan 4 keer minder dan nu.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden