Los bericht bekijken
Oud 4 april 2014, 15:19   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.172
Standaard

Wetend dat een BUBbel le roi méér ipv minder macht wil geven begrijp ik maar al te goed waar jij je zorgen over maakt, Bruno.

Wetend dat België geen democratie verdraagt begrijp ik eveneens jouw weerzin om daarover te praten.

Vermits ik volmondig akkoord ging met de zienswijze van Cyrano zie ik niet in waarom ik verder zou moeten ingaan op jouw royale ziele roerselen.

Ik herhaal wat Cyrano al in post 2 en 9 schrijft.

Citaat:
Art 195 is dus nog altijd de steen des aanstoots. Dit is nochtans een artikel dat alle deuren opent voor alle wijzigingen van de Grondwet zonder het voorafgaandelijke noemen van de intenties en zonder de kiezer het laatste woord te laten. (ondemocratisch!)

Applausmeester Verheirstraeten kent deze truc perfect. Dit kan goed van pas komen voor onvoorziene staatshervormingen maar ook om vervelende concurrenten voor de toekomst te neutraliseren.
Citaat:
Hiervoor art 195 van stal halen is verdacht. Met dit artikel smokkel je elke grondwetswijziging het volgende parlement in. Het is evenwel mogelijk dat zij meer weten en art 195 bij de hand willen hebben voor de volgende 5 jaar.

Er is een wezenlijk verschil tussen de toepassing van het Wetboek van Strafrecht , met als zijn procedures, en een politiek vonnis zonder verweer in te bouwen in de Grondwet. Als de rechter niet meer beschermt omdat hij de nieuwe artikel van Grondwet toepast, en pers de andere kant op kijkt, wie zorgt dan nog voor de burger in dit "democratisch" land ?
Een land waarvan de "vertegenwoordigers" het nodig achten om zijn grootste bevolkingsgroep te vergrendelen en de grondwet om de haverklap te omzeilen, kortom om de democratie via ontelbare ondemocratische ingrepen te verkrachten, is gedoemd om te verdwijnen.

Filip kan mij aan mijn reet roesten. Hij is, net als zijn voorgangers, door niemand democratisch verkozen en bijgevolg het zoveelste ondemocratische verschijnsel in dit nep-democratische land.

Als artikel 195 ter herziening wordt vatbaar verklaard is dat, evenmin als vorige keer, met de bedoeling het bewuste artikel aan te passen maar om het te misbruiken voor andere doeleinden. Ik tip er zelfs op dat het NIET gebeurt met de bedoeling om miserie met Flip le roi te voorkomen, want dat had al veel eerder kunnen gebeuren.
Volgens mij wordt met deze herziening van artikel 195 de mogelijkheid geschapen om België op de enige overblijvende manier " te redden" bij onvoorziene omstandigheden. Omstandigheden waar in alle stilte wel rekening mee wordt gehouden, maar die niemand vooralsnog hardop durft te benoemen. Het heet daarom alleen maar dat artikel 195 van de grondwet volgende keer moet "herzien" worden "om de rol van de monarchie aan te kunnen passen".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline