Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2019, 16:55   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
6 jongeren die voor het klimaat spijbelen aan het woord: "Er is geen reserveplaneet"



Ik ben niet tegen de actie op zich maar ik denk dat op dat vlak ook hier het kalf al lang verzopen is. (hopelijk niet )
Ik heb ook helemaal niets tegen acties voor een beter klimaat.
Waren een paar tieners binnen de familie en vriendenkring die dachten ook te gaan betogen om een beter milieubeleid te eisen.

Heb de ouders er even op gewezen bij de jongeren zelf te beginnen.
Geen verwarming meer op de slaapkamer, enkel nog een led-lamp van 0.5w als verlichting op de slaapkamer, wekker terug met de hand opwinden, geen microgolf oven, verplaatsingen van minder dan 25km met de fiets of te voet en de rest met het openbaar vervoer, lauwe douche of bad, Laptop en gsm niet meer opladen via het net, enkel nog producten die hier worden gemaakt kopen, geen droogkast meer gebruiken, geen voorverpakte producten meer, boterhammen voor school in brooddoos en thermos koffie of thee, geen frisdrank in blik of ped-fles, geen reisjes meer met het vliegtuig,
Kreeg van die tieners te horen dat ik hen niet naar de middeleeuwen moest terug sturen.
Konden er niet echt mee lachen toen ik hen even duidelijk maakte dat hun ouders en grootouders zo leefden en veel gelukkiger en vrijer waren dan hen.
En dat als ze echt veranderingen willen, ze moeten beginnen bij zichzelf en hun eigen energieverbruik en vervuiling moeten beperken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden