Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2018, 12:20   #249
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik vind het best een interessante kijk. De wereld is echter nog niet klaar voor zulke modellen. Vanuit filosofisch standpunt is het nog niet aanvaard omdat ons huidige paradigma te verschillend is, wat historisch bewezen is om op veel weerstand en verzet te stoten. Reacties als uitlachen en geestelijk gestoord gevonden worden is in die context zeer normaal, maar dat laat je duidelijk niet tegenhouden. Ik ben benieuwd of je model het zal volhouden nadat de kwantummechanica en snarentheorie verder evolueert. Als zaken als teleportatie wetenschappelijk aanvaard kunnen worden, en 20 jaar geleden pure science-fiction waren en zulk idee als "belachelijk" zou worden omschreven zie ik geen geldig argument om deze atoomtheorie direct af te knallen gewoon omdat ze zeer sterk afwijkt van het huidige denkbeeld in onze beschaving.

Ik geloof wel dat mensen zoals u nodig zijn om de wereld te blijven uitdagen om op een manier te denken die totaal afwijkt van een heersend paradigma.

PS: Misschien geen slecht idee om uw website wat moderner te maken

Misschien wel , maar niet in elke draad.

Wat nu de teleportatie betreft : theoretisch wetenschappelijk is het mogelijk. Men is daar ook al mee bezig. Voor ingewikkelde structuren zoals de mens is de uitvoerbaarheid een stuk ingewikkelder en vooralsnog niet uitvoerbaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juli 2018 om 12:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden