Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2012, 22:09   #50
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zeg ik ook, he.

Maar mijn vraag is gewoon wat daar zo verkeerd aan is ?

Kinderen van armen hebben 42% kans om even arm te zijn. Is dat zo een drama ?

Op 5 generaties wil dat zeggen dat nog maar 3% arm is.

Maar wie mobiliteit wil, zal die ook in de twee richtingen krijgen.

Wat is het ergste ? In armoede geboren zijn, en bijna 1 kans op 2 hebben dat ge ook arm zult blijven ?

Of rijk geboren worden en arm worden ?

Ik vind dat laatste veel erger om mee te maken.

Trouwens, het gaat enkel maar over dat laagste vijfde he. Op alle andere vlakken doen de USA het niet veel slechter dan anderen. Het wil gewoon zeggen, zoals ik al ergens anders onderlijnde, dat wat ge voor uw kinderen kunt doen in de USA dus meer doorweegt dan ergens anders. Persoonlijk vind ik dat positief. Het is een soort economisch-genetisch darwinisme, he.

Nog grappiger trouwens, als je kijkt naar wat er met de arme Zweedse meisjes gebeurt: daarvan komt een AANZIENLIJK AANDEEL terecht in de hoogste klasse ! Voor Zweedse jongens is dat minder het geval
De Deense en Engelse meiskes ook.

Sociale kanapee promotie
Dat ge het niet erg vindt dat de Amerikaanse Droom een complete mythe is, da's te begrijpen. Ik vind dat ook niet erg.

Maar laten we dus wel wezen, het punt van dezen draad was: van alle landen die een beetje de Amerikaanse Droom belichamen, doet Amerika dat het minst goed.

Blij dat je daarmee zo akkoord bent.
C2C is offline   Met citaat antwoorden