Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2019, 10:32   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

In De Morgen een artikel over Jan Jambon en zijn loopbaan.

Lijkt mij meer een gewiekst Vlaams Nationalist dan een extreem nationalist.

https://www.demorgen.be/politiek/vla...n-va~b1e7a9d3/

Citaat:
Toch duikt telkens weer het verhaal op dat Jan Jambon mee de VB-afdeling van Brasschaat oprichtte. Op Wikipedia wordt er nog altijd naar verwezen. “Maar zover ik weet, klopt dat niet. Ik heb hem nooit gezien in die afdeling, en hij heeft hem volgens mij ook niet gesticht”, zegt Gerolf Annemans, een van de boegbeelden van het Vlaams Blok in de jaren 90. Annemans en Jambon liepen elkaar regelmatig tegen het lijf. “Wij beschouwden Jambon als een carrièrist. Hij ging altijd goed met ons om, maar hij bleef aan de ‘juiste’ kant van de politiek correcte lijn. Hij wou zich niet verbranden: een te nauwe band met de partij had zijn carrière in de bedrijfswereld kunnen schaden.” Jambon is in die jaren zijn loopbaan aan het uitbouwen. Hij stoot door tot managementfuncties bij onder meer IBM, SD Worx en Bank Card Company.

Drabbe vult aan: “Het VNJ (Vlaamse en rechtse jeugdbeweging, SKE/JVH) stond op een dag aan zijn deur. Ze vroegen om zijn kinderen naar hen te sturen. Jambon bedankte feestelijk en stuurde zijn kinderen naar de scouts.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden