Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2019, 19:08   #4399
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nieuwe duidelijke beelden van die model 3 die een tijdje na een ongeval in brand stond in Moskou.
Via abcNEWS: https://abcnews.go.com/GMA/News/vide...truck-64920937

Daar is het niet de batterij die in brand staat, het vuur en de korte ontploffingen en wegspringende delen zijn duidelijk niet naar onder maar naar boven.

De impact op een redelijk hoge takelwagen kan ook nooit van die aard zijn dat het zeer laag centraal gelegen batterijpack kan beschadigd zijn. De impact moet ca. ter hoogte van de linkerschijnwerper geweest zijn.

Bekijk ook de video van abc vanaf 1:05 min, de zijpinker en rechterschijnwerper brandt nog heel duidelijk.

Frontale en half-frontale crashtesten van Teslas bij NHTSA en Euroncap wijzen dat zeker uit. Ook zijdelingse crashtesten (ook pole crash) heeft Tesla glansrijk doorstaan:
https://www.google.com/search?q=Tesl...w=1368&bih=770


Eveneens een korte technische analyse van een Ir. in een reactie in Teslamag.de



Ernstig ongeval met Tesla Model 3 in Rusland laat vragen onbeantwoord

13 augustus 2019
[...]

Carsten theelicht • 2 dagen geleden • bewerkt

Hoewel deze draad helaas al erg "gepersonaliseerd" is, wil ik hier mijn puur technische standpunt als ingenieur kort aan bijdragen:

1. De auto reed aan ongeveer 60-70 km/u (ik schatte de snelheid op basis van de rijstrookmarkeringen, ervan uitgaande dat de eerste video in realtime wordt afgespeeld.)

2. De auto botste met de linkerhoek (ongeveer koplampbreedte) op de takelwagen.

3. De takelwagen heeft geen kreukelzone aan de achterkant, want daar bevindt zich de massieve laadramp. (een kreukelzone resulteerde impliciet alleen door het verschuiven van de massa van de tractor).

4. Het enorme laadplatform van de sleepwagen bevindt zich ongeveer ter hoogte van de Tesla-koplamp. Aldus veel hoger daar waar de batterij zich bevind (dat is essentieel!)

5. In de volgende video kun je heel duidelijk zien dat ALLEEN het bovenste gedeelte van de Tesla in brand staat:
[url] https://abcnews.go.com/GMA/News/video/tesla-autopilot-mode-bursts-flames-crashes-parked-truck-64920937 [/ url]. (zie vanaf 1:10 minuten)
Rondom verbrandt alleen gesmolten plastic.

6. De explosies in de tweede video van dit artikel laten duidelijk zien dat de explosieve energie ALLEEN naar boven verspreidt en delen alleen in de lucht worden gegooid. Dit heeft niets te maken met een explosie van delen van de batterij. (mogelijk airbag-ontsteker)

Mijn conclusie:

1. Het ongeval is, net als alle andere ongevallen, tragisch. Maar gelukkig raakte niemand ernstig gewond.

2. Het vuur heeft niets te maken met het batterijpack. Tenminste deze brandt definitief niet!

Helaas wordt Tesla nu opnieuw getoond als fatale onzekerheid in alle media.
Ook vind ik het jammer dat vandaag in tijden van nepnieuws, feiten er niet langer toe doen.
Zeg het maar; zijn dak was ontploft.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden